luni, 2 aprilie 2012

Crema de zahar ars

Am tot auzit de Crema de zahar ars, cum ca ar fi un desert formidabil. Nu i-am putut rezista si l-am pus in practica :)))




 Ingrediente :   

7 oua
7 linguri zahar (pentru caramel)
7 linguri zahar pentru crema
1 litru lapte (3,5 %)
1 esenta vanilie

Preparare : 

 Intr-o cratita mai inalta (c.c.a. 3 l.) care merge bagata la cuptor, se pun lingurile de zahar pentru caramel. Se pune pe foc si se mesteca continuu pana se formeaza caramelul pe care il vom intinde uniform pe peretii si fundul cratitei, prin miscari circulare, si se lasa la racit pana ce acesta crapa.
 Intre timp se prepara compozitia, se bat ouale bine cu zaharul, se adauga laptele si esenta de vanilie.
 Apoi se rastoarna compozitia in cratita cu caramel.

                                 
 Se aseaza cratita intr-o tava in care se pune apa cat sa acopere jumatatea cratitei, si se da la cuptorul preincalzit.
 Este gata in aproximativ 45 - 50 min. cand crema prinde o culoare caramizie deasupra (se rumeneste) si se incheaga.
 Se lasa la racit cateva ore la frigider, apoi se scurge usor caramelul din cratita, se desprind usor marginile cremei cu ajutorul unui cutit, se rastoarna crema intr-un platou (print-o miscare rapida de rasturnare, cu ajutorul platoului deasupra cratitei).
 La final se toarna caramelul peste crema si se portioneaza dupa preferinta.


 Mi-a iesit putin ciufulita pe margini din cauza dezlipirii acesteia...putin in graba :)
 Pofta buna !!!



   

14 comentarii:

  1. A iesit foarte bine! Sectiunea este apetisanta. Sa aveti pofta la suvurat! Pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mancat de cativa ani buni.Pot servi de la tine o feliuta delicioasa?Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un deliciu total:)!!!!Ti-a iesit minunat.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare placere Dia :)
    Mersi Maria :)
    Pupici fetelor !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. imi place cum ti-a iesit si chiar mi-ai facut pofta. Nu am mai facut de mult. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. mm ce bine arata !
    Te invit sa participi la Giveway la mine pe blog!
    http://bucatepealese.blogspot.com/2012/03/giveway-de-paste.html
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mersi Sara si Miki, pupici :*
    Mimmi, multumesc de invitatie :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare frumos mai arata,trebuie s-o refac si eu!te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Te pup Ani si spor la bucatarit :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmm... ce pofta mi-ai facut... Arata SUPER!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mersi Simona, si poftim la o portie virtuala ! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. intrebarea mea e nu are si lapte condensat multimesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu are lapte condensat, Viorica.
    Reteta este cat se poate de simpla :)

    RăspundețiȘtergere